Prvi mjesec po hidžretskom kalendaru je muharrem. U njemu je jedan dan koji je izuzetno vrijedan. Ovaj dan jevreji su obilježavali kao svoj blagdan i prema njemu su se posebno odnosili. Prenosi se od Ibn Abbasa da je izjavio: 'Vjerovjesnik, s.a.v.s, je došao u Medinu i vidio da jevreji poste deseti dan muharrema pa je upitao: 'Šta je to?' -Ovo je dobar dan – odgovorili su, dan u kome je Allah spasio Benu Israil (potomke Israilove) od njihova neprijatelja (faraona) i Musa je zato taj dan postio. – Ja sam Musau bliži od vas – rekao je Muhammed, s.a.v.s. On je taj dan potom postio i naredio da se posti.' 3
Naredba da se taj dan posti u pocetku je bila stroga, da bi, nakon propisivanja posta mjeseca ramazana, bila promijenjena. 'Aiša, r.a, je rekla: 'Deseti dan muharrema postili su u predislamsko doba Kurejšije, a postio je i Allahov Poslanik, s.a.v.s. On je taj dan postio i kada je došao u Medinu i naredivao da se posti, a kada je odreden ramazan (za post) ostavio je da Dan ašure, ko bude htio posti i dalje.' 4Muavija b. Ebi Sufjan je na Dan ašure, u godini kada je obavljao hadždž, sa mimbere govorio: 'Medinelije, gdje su vaši ucenjaci? cuo sam Allahova Poslanika gdje kaže: 'Ovo je deseti dan muharrema. Vama nije propisano da ga postite a ja ga postim. Pa ko hoce neka ga posti, a ko nece neka ne posti!' 5
Zbog izuzetne vrijednosti posta toga dana Vjerovjesnik, s.a.v.s, naredio je jednom covjeku iz plemena Eslem da medu svijetom obznani: 'Ko je jeo, neka ipak posti ostatak toga dana, a ko nije jeo, neka posti, jer je danas Dan ašure (deseti muharrem).' 6Allahov Poslanik, s.a.v.s, upitan je o postu Ašure, pa je rekao: 'On iskupljuje grijehe prošle godine.'(Muslim) 7
Post je vrsta ibadeta koji se ne manifestuje pojavno. Osoba može tvrditi da posti, ali da li uistinu to cini ili ne, to zna samo ona i Uzvišeni Allah. Obzirom da se u predajama preporucuje post kao nacin iskazivanja zahvale Uzvišenom Allahu što je spasio Musa, a.s, i potomke Israilove iz Egipta, vidimo da je to jedan od najvrednijih nacina iskazivanja zahvale svome Stvoritelju.
Za vrijeme posta, pored sustezanja od jela, pica, polnog opcenja i drugoga što kvari post, postac vodi racuna i o svom ponašanju i govoru. U tom smislu post ima veliki odgojni ucinak. Postom cistimo i svoje tijelo i dušu. Za vrijeme posta se ne smije svadati. Ako postac bude fizicki ili verbalno napadnut, on ce, prema hadisu, reci dva puta: 'Ja postim!' 12 Svaki vjernik dužan je moralno živjeti u kontinuitetu, a posebno u danima posta.
Muslimani Bosne i Hercegovine imaju puno razloga da postom iskazuju zahvalnost svome Stvoritelju na nebrojenim blagodatima koje im je dao. Ko zaboravi Allaha i Allah ce njega zaboraviti i zapostaviti. Ko ne uzme pouku iz prošlosti, prošlost ce mu uvijek na slican nacin ponavljati. Ostavljanje nevaljalog društva, zabranjenih i pokudenih djela, rad na unapredenju zajednice, to su neki od ciljeva kojima bi današnji muslimani morali težiti. Svaki pojedinac, u svom interesu, treba ciniti pomake naprijed. Allahovom podrškom i pomoci, a potom ustrajnošcu i slogom, mnogi mali narodi postigli su zavidan položaj na dunjaluku. Da li muslimani današnjice imaju dobru perspektivu za buducnost ukoliko ne naprave korjenite promjene? Da li je cilj života zadovoljenje osnovnih potreba ili nadilazi taj nivo koji je, nažalost, kod mnogih danas prisutan?